Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.01.2019 16:52 - 6 СЪВЕТИ, ЧЕ ИСТОРИИТЕ ЗА БЕБЕТО ИСУС СА КЪСНИ ДОПЪЛНЕНИЯ КЪМ РАННИТЕ ХРИСТИЯНСКИ ЗНАНИЯ
Автор: zahariada Категория: Хоби   
Прочетен: 755 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 09.01.2019 16:55

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
  6 СЪВЕТИ, ЧЕ ИСТОРИИТЕ ЗА БЕБЕТО ИСУС СА КЪСНИ ДОПЪЛНЕНИЯ КЪМ РАННИТЕ ХРИСТИЯНСКИ ЗНАНИЯ

27 декември 2018 г. image
    https://www.wakingtimes.com/2018/12/27/6-hints-that-baby-jesus-stories-were-late-additions-to-early-christian-lore/?fbclid=IwAR1eGkmBsqC7TvF_1ofnHpZrE6UprJUbatDdH4wT_YKNo5EePiRcZ7MS_2M
Валери Tarico , Сътрудник 
Waking Times

Чудотворната рождена история на бебето Исус е била създадена векове.

Представете си ясла с бебето Исус в ясла, овчари и ангели и трима царе и една звезда над стабилния покрив. Ние мислим за тази традиционна сцена като за представяне на коледната история, но тя всъщност смесва елементи от  две  различни  истории  на Рождество в Библията, една в Матей и една в Лука, с няколко украшения, които са добавени в по-късните векове. Какво е историческото ядро? Най-вероятно никога няма да разберем, защото изглежда, че библейските истории за рождението са сами по себе си украсени с късни добавки към Евангелията.

Ето шест намека, че така познатата ни история може да е била непозната на ранните поклонници на Исус.

 

1. Мълчанието на Павел 

Най-ранните текстове в Новия завет са писма, написани през първата половина на първия век от Павел и други хора, които са използвали неговото име. Тези писма, или послания, както се наричат, не дават никакъв намек, че Павел или фалшификаторите, които са използвали неговото име, са чували за някакви знамения и чудеса около раждането на Исус, нито че майка му е била девица, пропита от Бога в духовна форма. Павел просто казва, че е евреин, роден от жена.

2. Мълчанието на Марк 

Евангелието на Марк - смятано за най-ранното от четирите евангелия и, така, най-близо до действителните събития - не съдържа история на рождението или „детството“, въпреки че иначе изглежда да е основният източник на документи за Матей и Лука , В Марк божествеността на Исус се утвърждава от чудеса в началото на неговото служение, а някои християнски секти вярват, че той е бил възприет от Бог в този момент.

Защо Марк смята, че там, където авторите на Матей и Лука са получили материал? Като начало някои откъси от Марк, Матю и Лука вероятно ще бъдат разкрити от софтуер за плагиатство. Но в оригиналния гръцки, Марк е най-примитивният и най-малко полиран от трите. Той също така липсва мощни пасажи като проповедта на планината и има крайности, които варират от копие до копие. Това са някои от причините, поради които учените смятат, че предхождат другите две. За разлика от Павел, авторът на Марк пише история на живота на Исус, която е пълна с чудеса. Би било странно за него просто да изостави благоприятните чудеса около раждането на Исус, освен ако тези истории все още не са съществували.

3. Приказка за две приказки

След няколко основни неща, историите за рождението в Матей и Лука имат  забележително малко припокриване . И в двата случая Исус се ражда във Витлеем на девица Мария, която е сгодена за човек на име Йосиф. Там свършва приликата.

В историята на Матей, на Джозеф се появява неназован ангел, астролозите пристигат със символични подаръци, на изток се появява специална звезда, Ирод се стреми да убие Исус, предупрежденията идват по време на сънища, а свещеното семейство бяга на безопасно място в Египет точно преди момчетата. заклани из Юдея.

В историята на Лука ангел Гавраил се явява пред бъдещите родители на Йоан Кръстител. Те по чудо зачеват, но баща му е заглушен като наказание за съмнение. След това Гейбриъл се явява на Мери. По време на посещение между двете бъдещи майки, които са братовчеди, Йоан Кръстител в утробата разпознава Исус в утробата и скача. По-късно, когато Джон е кръстен, баща му по чудо възвръща силата на словото. Преброяването принуждава Мария и Йосиф да отидат във Витлеем, където няма място в хана. Исус е роден и положен в ясла / люлка, а ангели пеят на овчари, които посещават бебето. След именуването му родителите му го отвеждат в храма в Йерусалим, където той е признат и благословен от светия човек и жителка пророчица, а след това семейството се връща в дома си в Назарет, вместо в Египет.

Някои християни се опитват да хармонизират тези истории, но по-простото обяснение е, че те представляват две различни клони в дървото на устната традиция. Изследването на европейските приказки показва, че различните версии на историите се разделят, като героите и магическите елементи се разминават с времето като еволюционно дърво. Историите на Матей и Лука, вероятно, са претърпели подобен процес, което означава, че устните традиции се разпространяват и се развиват известно време, преди двамата автори да впишат съответните си версии. Учените обсъждат доколко авторите  преразглеждат получените истории.

Интересно е да се отбележи, че всеки автор е вмъкнал съмнително историческо събитие (невъзможно преброяване в едно и малко вероятно масово убийство в другия), за да направи своя сюжет работа. Съмнителните истории стават достоверни само след като потенциалните очевидци умират - така че тяхното присъствие е още един показател, че едно или повече поколения са изтекли преди историите да са придобили сегашната си форма.

4. Pagan Parallels

Историята на Лука е наклонена към римска аудитория и всъщност идеята за  боговете, които импрегнират човешки жени,  е обикновен троп, който много евреи и християни са  разпознали като езичници . Прогресивният теолог Маркъс Борг твърди, че смисълът на историята е да се завърти верността от Цезар Август към Исус. Според римската императорска теология, Август е бил заченат, когато богът Аполон импрегнира своята човешка майка Атия. Заглавия, вписани върху монети и храмове по време на неговото управление, включват „Син Божий”, „Господ” и „Спасител”. Те също така включват фразата „мир на земята”, която Лука е ангели, които пеят на овчарите.

5. Кажете какво ?!

Чрез втората глава на Лука родителите на Исус се държат така, сякаш са забравили поразителните знамения и чудеса, които съпътстват неговото раждане. Когато момчето е на дванадесет години, Мария и Йосиф го отвеждат в Ерусалим за празненство, където го изгубват в тълпата и го намират три дни по-късно сред учителите в храма. Когато го карат, той казва  „ Защо ме търсехте? Не знаехте ли, че трябва да бъда в дома на Отца Си? ”Но те не разбраха това, което им каза“  (Лука 2: 49-50).

Изчакайте. Не знаеха за какво говори ?! Този иначе странен разказ за разказ, който директно следва историята на рождението, подсказва, че първата е била поставена по-късно.

6. Божественото издигане

Ако подредим четирите евангелия в изчисления ред, те бяха написани - Марк (60Е), Матей (70-90 г.), Лука (80-95 г.), след това Джон (90-100 г.), появява се интересен модел. Исус става божествен по-рано и по-рано. В Марк, както е споменато, той е показан да бъде божествен, когато бъде кръстен (и може би е уникално възприет или въведен от Бога в този момент). В Матей и Лука той е породен от Святия Дух и е безгрешен от раждането си. В Йоан той е Логос, присъстващ при създаването на света, макар и роден от жена. Тази последователност предполага, че теологиите, обясняващи божествеността на Исус, се появяват постепенно и се развиват, когато християнството се кристализира и разпространява.

След като Евангелията на Матей и Лука бяха включени в католическата Библия, двете истории от новороденото се сляха. Тримата астролози станали царе, кацащи на камили. Мария получила своето „безупречно зачатие“ и станало за някои безгрешна вечна девица. Мястото на раждането на Исус се превърна в конюшня, пълна с обожаващи животни. И светият рожден ден се премества в зимното слънцестоене, плетейки в  вкусни и възхитителни езически традиции,  включително пируване, украсяване на дървета и празници на светлината. Раждането на дългоочакван месия се сливаше с възраждането на слънцето - и съвместната им рожденна вечер стана в мрака на зимата празник на изобилието и красотата, любовта и надеждата, които завладяваха сърцата дори отвъд границите на християнството.

 

за автора

Валери Тарико е психолог и писател в Сиатъл, Вашингтон. Тя е автор на доверието на съмнението: бивш евангелски поглед към старите вярвания в нова светлина  и  деязъни и други въображения и основателя на  www.WisdomCommons.org . Нейните статии за религията, репродуктивното здраве и ролята на жените в обществото са представени на сайтове, включително The Huffington Post, Salon, The Independent, безплатна анкета, хуманиста, AlterNet, Raw Story, Grist, Jezebel и Института за етика и новите технологии. Абонирайте се на  ValerieTarico.com .

Тази статия (6 съвета, че Бебето Исус истории са късни допълнения към ранните християнски Lore) е първоначално създаден и публикуван от  ValerieTarico.com  и е повторно публикуван тук с разрешение.




Гласувай:
1



Спечели и ти от своя блог!
Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: zahariada
Категория: Политика
Прочетен: 39752484
Постинги: 21940
Коментари: 21633
Гласове: 31017
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031